یافاطمه

یافاطمه

وبلاگ عاشقان حضرت زهرا (س)
یافاطمه

یافاطمه

وبلاگ عاشقان حضرت زهرا (س)

هر وقت کلیدت گم شد بگو یا زهرا

  

یکی از عالمان می گفت:
«در روزگاری که در نجف اشرف برای تحصیل علوم دینی به سر می بردم، روزی، در ماه رمضان، عصر هنگام، غذایی برای افطار آماده کردم و در حجره گذاشتم. از حجره بیرون آمدن و در را قفل کردم. پس از نماز مغرب و عشا و سپری شدن مقداری از شب، برای افطار به مدرسه برگشتم. هنگامی که به حجره رسیدم، دست در حیب نمودم؛   

لطفا برای دیدن بقیه به ادامه ی مطلب بروید:  

کلید نبود! اطراف و داخل مدرسه جست و جو کردم و از بعضی طلاب پرسیدم، ولی کلید را نیافتم. از شدت گرسنگی و نیافتن راه چاره، سخت ناراحت شدم از مدرسه بیرون آمدم.
متحیرانه، به سوی حرم مطهر می رفتم و به زمین نگاه می کردم، شاید کلید را پیدا نمایم، ناگاه مرحوم سیدمرتضی کشمیری را دیدم. پس از آن که دلیل ناراحتی ام را پرسید، گفتم. فرمود: "با من بیا". آن گاه به سوی مدرسه و به سمت درب حجره آمد و فرمود: "می گویند اگر کس نام مادر حضرت موسی(ع) را بداند و به درب و قفل بسته بخواند، باز می شود؛ آیا جده ما، حضرت زهرا(ص)، کم تر از مادر موسی هستند؟!"
پس دست به قفل گذاشت و صدا زد: "یا فاطمه (س)"

ناگهان، «قفل باز شد»!

منبع: کتاب داستان های علمای شیعه
//ladyofislam.blogfa.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
بنده ی خدا چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 15:22

سلام...

یا زهرا(س)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.